Cea mai mare creștere o vedem anul acesta pe Instagram. Dacă în Februarie ZeList a numărat 77.152 conturi acum sunt 140.272 de conturi, o dublare a numărului de conturi poate însemna o creștere continuă și anul viitor, eu nu-l utilizez, nu prea comunic prin fotografii făcute cu telefonul. Au fost câteva campanii pe Instagram și asta mai mult ca sigur a ajutat la creșterea numărului de conturi, numărul de utilizatori activi totuși nu are o mare creștere deci dacă nu vor găsi lucruri interesante în rețea ar putea fi o creștere artificială… temporară. Nici Twitter nu are o evoluție grozavă, a rămas la un nivel scăzut de utilizare, lumea trebuie să aibă ce să spună pe Twitter, este o unealtă grozavă pentru revoluții am învățat :) sau un loc bun de a lansa un zvon dacă ești o persoană importantă.
Facebook, WhatsApp și YouTube rămân cele mai utilizate canale de social media, pentru că sunt și cele mai interactive. Genul de implicare cum a fost la Telekom cu hashtag-ul #fanmagenta și aplicația lor de mobil care conecta mai multe orașe ajută foarte mult la educarea celor care nu folosesc rețelele de socializare sau nu folosesc toate funcțiile lor.