Compania BP responsabila de dezastrul natural care a inceput pe 20 aprilie 2010 a facut eforturi pana in prezent pentru a stopa scurgerile de petrol al unei magistrale subacvatice. Cu toate acestea inca nu se stie daca va rezista noul sistem de blocare al fluxului de petrol insa ce-i drept la 3:35 p.m. dupa ora emisferei estice, aceasta a incetat sa mai verse petrol in Golful Mexic.
BP a folosit un robot submersibil care a inchis usor valva sistemului instalat pentru stoparea scurgerilor de petrol. Acest salt tehnologic pe care l-au realizat cei de la BP a venit insa dupa 87 de zile de criza, care la data de 20 aprilie in momentul exploziei au murit 11 muncitori.
Chiar si asa BP spune ca acesta este mai mult un test pentru a observa schimbarile de presiune, care spun ei ar insemna ca scurgerile de petrol si-ar gasi loc ori pe langa carcasa ori pe langa rocile ce inconjoara magistrala. Se asteapta rezultatele testului in 48 de ore de la inceperea acestui test.
Thad Allen, comandantul operatiunii de blocare a surgerii de petrol spune ca , o presiune de 560 – 630 Kg / mp ar fi ideala, in timp ce o presiune de 420 Kg / mp ar indica faptul ca exista o scurgere undeva.