Acesta este noul concept al site-ului OpenID si este un standard ce da voie utilizatorilor sa se logheze pe o multitudine de site-uri cu un singur cont de utilizator.
Toate celelalte site-uri pe care utilizatorul le foloseste, daca sunt inscrise in standardul OpenID 2.0, se conecteaza automat la site-ul principal si, printr-un singur click, toate datele de acces implementate de utilizatori sunt preluate, verificate si introduse automat. Utilizatorii trebuie sa fie insa autentificati pe site-ul principal.
Specialistii spun ca acest sistem, pe langa faptul ca va putea in viitorul apropiat sa scuteasca utilizatorii sa tina minte mai multe parole, va fi si mult mai sigur.
Astfel, daca un utilizator foloseste 20 de site-uri care necesita autentificare, tastarea parolei si user-ului de fiecare data creste sansa ca parola sa fie aflata de persoane neautorizate. Conform unor studii, cei mai multi dintre internauti folosesc pentru mai multe site-uri aceleasi parole si nume de utilizator.
Conceptul OpenID 2.0 lasa partea de securitate in grija domeniului principal, care este la libera alegere a utilizatorilor, in functie de preferintele acestora.
Yahoo are peste 248 de milioane de utilizatori la nivel mondial. Dupa lansarea in varianta beta a OpenID 2.0 pe me.yahoo.com, contul de Yahoo va putea fi consolidat intr-un cont OpenID pentru a putea fi folosit pe toate site-urile partenere Yahoo.
Yahoo este una dintre primele companii mari care introduce conceptul OpenID 2.0. Tehnologia a fost sustinuta si de Google si Microsoft, dar pana in prezent, cele doua companii nu au creat o astfel de facilitate. Alte companii care au implementat deja tehnologia OpenID 2.0 sunt AOL sau Plaxo.
Pe de alta parte, toate site-urile care nu au legatura cu Yahoo dar au acceptat tehnologia OpenID vor avea implementata optiunea „Foloseste pentru autentificare ID-ul de Yahoo”.
Acest concept insa este folosit de Google inca de la inceput pentru accesarea tuturor serviciilor pe care le detine: gmail, adwords, adsense, etc.