Am terminat INSIDE (jocul) făcut de Playdead

Publicat pe 8 ian. 2018 - 7:17 de Mîrzac Iulian

Este un joc care are puțin peste un an de la lansarea pe XBOX și PC dar care nu l-am descoperit până acum pentru că pe iOS a fost portat târziu în Decembrie 2017. Acesta este singurul joc terminat anul acesta pe mobil. Restul le-am dezinstalat după puțin timp, ori stau în telefon dar nu le joc.

Este și cel mai bun joc pe care l-am jucat  vreodată pe smartphone. Inside este creat de Playdead, aceeași companie care a dezvoltat și Limbo care ar fi fost și în topul App Store pentru cel mai bun joc.

Mai jos am înregistrat puțin din gameplay-ul jocului. Este puzzle-platform dar conține și părți ce le regăsești în mod normal într-un joc adventure.

Acțiunea se petrece undeva în viitor când lumea nu mai este așa cum o știm în prezent, este o perioadă neagră din istoria umanității când oamenii sunt controlați de un sistem central astfel încât să facă doar ce li se spune. Personajul principal este un copil care va trece printr-o mulțime de aventuri.

Mai întâi este urmărit de oameni care sunt angajați ai organizației care controlează acest sistem. Apoi trece prin mai multe zone: oraș, fabrică, și de fiecare dată va trebui să-ți folosești creativitatea și gândirea logică pentru a avansa mai departe. Am fost nevoit de câteva ori să mă uit pe Internet cum avansez pentru că nu reușeam să descopăr soluția.

De ce laud atât de mult jocul ? Pentru că în primul rând este foarte captivant. Așa cum carte sau film foarte bun te poartă într-o altă lume așa este și acest joc. Dezvoltatorul s-a folosit de tot ce a avut la dispoziție pentru a crea un mediu captivant. Mai exact au folosit sunete foarte atent alese și implementate astfel că în funcție de suprafața pe care calci sau dacă sari pe acea suprafață se va auzi mai tare sau mai încet cu diferențe subtile în funcție de cum interacționezi cu personajul. Vor fi scene cu ecou, cu multe efecte speciale, cu sunet înfundat în apă, etc.

Al doilea lucru care și-a mai lăsat amprenta asupra mea ar fi scenariul sau povestea jocului. Pe măsură ce joci începi să înțelegi din ce în ce mai multe despre această lume bolnavă a viitorului imaginat de cei de la Playdead. La început nu știi că oamenii sunt controlați de la distanță sau prin ce medii neobișnuite vei trece. Apoi finalul pe care nu o să vi-l povestesc mi s-a părut cel mai interesant.

Al treilea detaliu de impact a fost grafica jocului care cu toate că este oarecum limitată la forme și efecte speciale (fum, lumini, umbre, depth of field) mai mult decât la texturi. Dacă vă uitați cu atenție la imagini oamenii nu au figuri, clădirile nu sunt nici ele texturate foarte mult, dar este de efect. Este minimalist ca un desen.

Al patrulea lucru foarte bine implementat a fost fizica. Personajul va ateriza diferit dacă se va arunca de la înălțimi diferite, se va comporta foarte real în cazul în care se balansează pe o funie, ori dacă va înota sau va fi nevoit sa rupă niște scânduri dintr-o gură de acces. Este genul de joc care cu toate că nu-ți permite să faci ceea ce vrei (ca într-un free world) îți va crea senzația de libertate și te va transpune bine în pielea personajului atunci când interacționezi cu diferite obiecte. Controlul este sensibil, poți să mergi sau să fugi mai tare, la fel când împingi sau tragi obiecte.

Nu vă mai spun mai mult. Ar fi interesante și părerile voastre despre joc.

Atenție! Nu merge decât pe iPhone 6S sau mai nou, ori iPad Air 2 sau mai nou

INSIDE – AppStore, Xbox One, Windows, PS 4, Nintendo Switch (urmează să fie portat)

Despre Autor

Sunt inițiatorul proiectului ITnewz.ro, scriu articole pe toate temele propuse pe site, dar cele mai importante sunt Review-urile la noile gadgeturi care ajung pe piața din Romania. Facebook | Twitter | +Mîrzac Iulian | Blog

Postează un comentariu: