A ajuns la noi un studiu Ericsson despre comportamentul utilizatorilor de TV & Media pentru anul 2015. Aflăm din acesta mai multe informații despre obiceiurile de consum TV și video și cum se schimbă acestea. 35% din conținutul TV și video este acum vizionat la cerere. Se referă aici cel mai probabil la emisiunile înregistrate, la serviciile Video on Demand, (Netflix, Amazon Prime, HBO Now, HBO GO, Hulu, etc.).
Utilizatorii petrec în medie 6 ore pe săptămână urmărind seriale TV, emisiuni sau filme la cerere, timp care s-a dublat din 2011 încoace. Utilizatorii de smartphone în același timp au început și ei să consume din ce în ce mai mult conținut video, acest lucru fiind datorat și creșterii vitezei de Internet, dar și a creșterii bandei lunare disponibile pentru utilizatori. Acum procentul de utilizatori cu smartphone care vizualizează conținut video este 61% (creștere de 71% din 2012 până acum).
Mă încadrez perfect studiului, vizualizând pe telefon / tabletă video în trafic. Iar televizorul smart de acasă este folosit într-un procent mare din timp pe HBO GO prin Vodafone, YouTube, și alte servicii disponibile pe televizor. Pe smartphone principalii jucători trebuie să fie Facebook, YouTube și aplicațiile de tip Vine și Instagram.
1 din 10 consumatori urmăresc YouTube mai mult de 3 ore pe zi, iar 1 din 3 consumatori consideră că este foarte important să poată accesa altfel de conținut și pe televizorul din casă.
Personal YouTube cred că a fost motorul principal care a ajutat la consumul de VoD și la popularizarea acestui tip de media. Show-urile mari de pe YouTube cu milioane de abonați sunt cele care au adus ceva nou în acest domeniu, cu show-uri de toate genurile, făcute de acasă de amatori, dar și de profesioniști.
Avantajul mare al conținutului vizionat la cerere este că nu ești constrâns de un program de difuzare, astfel îți faci programul de vizionare cum dorești.
Una peste alta, televiziunea tradițională nu rămâne în urmă datorită faptului că acolo exista încă cei mai mulți receptori și se fac transmisiunile live fie că vorbim de cele sportive, politice, sau a unor show-uri populare. Este un fenomen social, dar gradual se așteaptă ca televiziunea tradițională să fie înlocuită de televiziune pe Internet cu conținut vizualizat la cerere.
Studiul nu include și România, dar măcar știm care sunt trendurile la nivel global.