Astazi a avut loc la Hotel Howard and Johnson – Bucuresti evenimentul Social Media Summit organizat de revista Biz Magazine. Am extras cateva cifre, statistici, si idei utile din primele doua parti pentru cei care activeaza in retelele sociale si pentru cei care vor sa-si creeze pentru prima oara o pagina de Facebook sau alte retele sociale pentru compania sa.
Daniel Enescu – Managing Partner – Daedalus Millward Brown
Agentia de marketing si consultanta Daedalus Millward Brown a realizat un studiu pe Facebook pe un esantion de 600 de persoane in luna Ianuarie 2013. Asadar comportamentul utilizatorilor de Facebook se desfasoara aproximativ in felul urmator:
Perspectiva:
Cate branduri urmaresc? – 40% nu stiu – 48% stiu (~12 branduri) – 13% nu au dat like nici unui brand.
Top industrii care aduc engagement pe Facebook:
Haine
Cosmetice
Media Entertainment
Consumer Goods
IT/Electronics
Cosmetice/Personal Care si Media Entertainment sunt domeniile cu utilizatorii cei mai interactivi pe social media.
Profilul celui mai activ utilizator Facebook:
Angajat full-time, 25-34 ani, barbat, facultate.
Motivele pentru care utilizatorii dau like unui brand:
51% ii place brandul
46.1% consuma/utilizeaza produsele brandului
36.4% doreste sa fie informat despre brand
29.2% am auzit de o oferta speciala
27.2% a avut activitati umanitare/sociale
Motivele pentru care au dat unlike uni brand:
50% posteaza prea des
44.2% nu imi mai place asa de mult
33.3% a fost dezamagit de un produs/serviciu
20.5% a fost dezamagit de o promotie
10.9% brandul nu mai este asa de popular
Lectii invatate:
1.Sunt doua segmente dupa varsta:
- tinerii sunt usor de adus insa sunt si usor de pierdut
- consumatorii mai invarsta sunt greu de adus pe pagina de brand dar sunt mai loiali si ii pierzi mai greu ca fani(use cross channel activities)
2.Cantitatea nu inlocuieste calitatea
Luiz Moutinho – Foundation Chair of Marketing from Adam Smith Business School – University of Glasgow „
„Social media is not a strategy. It is one of the communication tools available today. It is a great and potentially personal tool.”
„Social media has a a role in society”. „Discover how people talk in real time”. „Social Media can be an enabler and an accelerator of existing values”
„Social Networks are not about websites. They are about experiences”.
Michael Koch – Founder & Chief Executive Office, Catalyst Group
„In trecut brandurile iti spuneau ce trebuie sa cumperi, ce servicii sa utilizezi, in ziua de astazi
Alexandru Negrea, Head of Facebook department – Spada
„Facebook este despre experiente !”
Optimizarea este foarte importanta in derularea unor companii. Alexandru ne spune de: 12 imagini si 15 titluri de reclama testate per campanie de Facebook Ads. (Imagini cu zoom, culori diferite, diferite formule de adresare, etc.)
Timpul de raspuns la mesajele clientilor este foarte important, daca poti raspunde imediat atunci acest lucru este acum cel mai important lucru cand vorbim de engagementul fanilor. Daca este o intrebare care necesita timp atunci nu raspundeti pana nu sunteti sigur de raspuns.(Intrebati la IT, la Juridic, Contabilitate, etc.)
„Iti vei putea adapta produsele la cerintele/sugestiile clientilor ? Daca nu, atunci mai bine nu intreba ce isi doresc de la serviciile/produsele companiei tale!”
„Facebook ar trebui să genereze ceva în afara Facebook-ului…”
Pentru segmentul B2B te poti folosi in primul rand de LinkedIn, dar in acelasi timp Facebook Pages poate fi util abordand alte Branduri (FB Pages) prin intermediul paginii tale de Brand. „Este un subiect mai putin abordat la conferinte, nu prea sunt informatii despre acest tip de abordare).
2 comentarii
In momentul in care s-a inceput utilizarea social media pentru a promova diverse brand-uri, afaceri, evenimente, etc., selling point-ul era faptul ca e ceva care poate fi facut gratuit si ii avantaja si diferentia pe cei ce stiau sa foloseasca retelele de socializare intr-un mod inteligent, care sa atraga. Mi se pare trist ca Alex Negrea, tocmai prin ce spune in acea imagine, se indeparteaza de la scopul initial al promovarii si PR-ului pe Facebook prin necesitatea alocarii unui buget, unde content-ul nu va fi unul generat de utilizatori, ci unul generat de organizatie. Asta ma face sa cred ca in curand, pe Facebook sau alte retele sociale, nu vom mai putea vorbi de social media, ci de inca un site unde poti sa platesti pentru publicitate online. Oare aici se va ajunge?
Buna Patricia ;)
Nu mi se pare gresit mesajul din imagine.
Daca vrei sa intri in Social Media nu intri cu oamenii care fac deja Marketing in companie momentan si care ar face treaba asta dupa ureche. Ma refer ca oricum ar trebui cineva angajat deci va trebui si un buget pentru o comunitate pe Facebook.
Contentul de regula este creat de companie, iar fanii acelui brand vin si interactioneaza. De putine ori vor interactiona ei si o vor face doar cand au cu adevarat nevoie de o informatie, au o problema cu acea companie, etc. si li se pare mai usor sa-i abordeze prin intermediul retelelor de socializare.
Eu zic ca cel putin daca vrea sa supravietuiasca Facebook, ar trebui sa faca interfata mai simpla si mai rapida si sa nu permita prea multe reclame in sistem…