Search Engine Optimization sau SEO cum se spune prescurtat este poate subiectul cel mai discutat cand vine vorba de promovarea unui site pe Internet. Se refera strict la promovarea unui website in motoarele de cautare precum Google, Yahoo, Bing, si altele. Pentru ca si in Romania din ce in ce mai multe afaceri mici si mijlocii incearca sa isi vanda produsele si serviciile pe Internet pentru a reusi acest lucru trebuie sa fie gasiti cat mai usor de eventualii clienti, deci atunci cand este cautata firma intr-un motor de cautare aceasta sa apara in rezultate cat mai in fata.
Pentru incepatori am creat o lista cu bune practici pentru SEO:
1. Alegerea domeniului: Daca te uiti la articolul asta cel mai probabil este ca deja ai un domeniu. In orice caz trebuie sa stii, ca motoarele de cautare gasesc site-urile care contin cuvintele cheie cautate de utilizator in continutul de pe site. Daca un site are domeniul sub forma unor cuvinte cheie atunci motorul de cautare va afisa automat mai in fata site-ul care are chiar numele (domeniul) sub forma cuvintelor cheie Ex: „www.reparatiicalculatoare.ro”
2. Folosirea elementelor Meta: Meta descrierea, meta tagurile si titlul sunt elemente ce vor aparea in rezultatele motorului de cautare. Asadar trebuie sa se incadreze in anumite standarde. Meta tagurile si descrierea trebuie sa contina cuvinte cheie similare pentru a fi valide. Este recomandat ca Titlul unei pagini web / articol publicat sa nu contina mai mult de 70 de caractere si Meta descrierea nu mai mult de 170 de litere.
3. Adaugarea de continut: Si continutul unui site trebuie scris astfel incat sa fie cat mai usor gasit de motoarele de cautare si sa fie cat mai relevant pentru utilizator. Cuvintele cheie cele mai importante ar trebuie sa fie gasite intr-o pagina web in procent de 6-7% dispersate cat mai natural de-a lungul articolului. Folosirea cuvintelor cu taguri H1 sau bold pot iarasi sa determine motorul de cautare sa indexeze mai bine pagina web.
4. Obtinerea de Backlinkuri: O foarte mare importanta in SEO o au linkurile care indica catre pagina ta web si la fel de important este ca acestea sa fie de la site-uri cat mai cunoscute si relevante pentru continutul site-ului tau. Adica un site de retete culinare nu ar trebui sa aiba link catre site-ul tau de masini pentru ca nu este relevant pentru vizitatorii site-ului, decat poate in rare cazuri. Linkuri se pot obtine postand pe forumuri, poate platind pe alte site-uri pentru linkuri (practica nerecomandata de Google insa eficienta), in Romania inca functioneaza o practica care in .com a inceput sa aiba efecte slabe inscrierea in directoarele web.
Inscrierea in directoarele web este o practica simpla insa care mananca mult timp. Trebuie sa completezi formulare in care sa treci multe din detaliile firmei/personale si cuvinte cheie, descriere, titlu, etc. despre site. Din fericire mai exista si firme care au servicii de inscriere in directoare web precum PROMOdesk, care in decurs de mai multe zile iti fac inscrierea in sute de directoare web cu cuvintele cheie cerute de voi.
Backlinkurile trebuie sa contina cuvintele cheie pentru care vreti sa cresteti in cautarile Google in Title tag.
5. Social Media: Retelele de socializare joaca un rol important in ultimul an in rezultatele din motoarele de cautare in special Google. Atunci cand un link =>articol publicat devine viral si este share-uit de multa lume pe Facebook, Twitter, Google Plus, etc. , atunci acesta apare in rezultatele din cautari pe o perioada scurta mai sus in cautari, poate chiar pe prima pagina. Avantajul este ca poate deveni mai popular poate primi backlinkuri si astfel poate sa-si stabileasca o pozitie mai sus decat o avea inainte.
Asta este doar o mica parte din ceea ce inseamna promovarea unui site online dar este baza de la care puteti porni in a va promova cat mai eficient siteul.