Multe persoane se întreabă care sunt motivele pentru care Radu Apostolescu a plecat din companie. Interviul a venit tocmai pentru a încerca să mai răspundă din întrebări așadar Adevărul a realizat un interviu de 40 de minute timp în care l-au întrebat nu numai motivul pentru care a plecat din companie ci și traseul pe care eMAG l-a avut de la pornire până acum. Am să vă notez mai jos ideile care mie mi s-au părut cele mai interesante, poate utile pentru viitorii antreprenori și chiar cei care activează în industrie.
Despre plecarea din eMAG:
- „sunt un om de produs, om de marketing…”
- „sunt foarte puțini oameni care creează companii mari, corporații … „
Despre cum a început totul și câteva dintre lucrurile pe care le făceau:
- „la început am știut să plecăm urechea către client…am pus un script pe site la vremea aceea foarte rudimentar cu care vedeam fiecare client ce face, unde se împiedică, și îi sunam în cazul în care era unul din cei care și-au lăsat numărul de telefon pe site. Erau surprinși că-i sunam, dar le explicam cum funcționează, că vedeam prin ce categorie de produs caută și le recomandam un produs de care aveau nevoie.”
- „nu ne-am gândit la bani la început”
- „fiecare departament, fiecare angajat trebuie să se vadă ca pe o proprie firmă care dă servicii celor din jur”
- de la un an la altul eMAG a fost o altă companie. Datorită creșterii rapide, aveam câte un sediu nou aproape în fiecare an
- „am găsit inspirație în concedii pentru ceea ce făceam în business, am venit cu foarte multe idei de acolo”
- „am avut un mare noroc printre multe altele. Am început eMAG într-o perioadă când nu aveam nevoie de o viață personală … am avut timp să ne implicăm total”
Cum a fost primul Black Friday ?:
- „Un dezastru… deși nu s-a văzut nimic în exterior. Am omis niște detalii: coordonarea stocului în real-time, desincronizare, marfă care s-a vândut peste stoc și apoi pe pierdere.”
- Din ce am învățat ne-am calibrat foarte bine pentru dezvoltarea internațională.
- „Nu ai cum să faci de prima dată bine oricât de bine ți-ai pune planul la punct, chiar dacă aduci oameni de afară care au mai făcut asta”
P.S. Dacă aveți o idee de business care merită finanțată Radu primește propuneri pe email: radu@apostolescu.ro