Ultima perioadă s-a discutat foarte mult despre cum influențează marile companii (Google, Facebook, ș.a.) părerea oamenilor asupra lucrurilor, cu precădere în perioada alegerilor. A fost readusă în discuție problema știrilor false, iar companiile care distribuie știri conștientizează că această problemă este mult prea gravă pentru a fi ignorată.
Sunt sigur că ați auzit de site-urile cu știri false, din România, aici, aici și aici găsiți câteva articole care vorbesc despre această problemă.
O listă cu site-uri cu știri false din România găsiți aici.
Facebook abordează această problemă printr-o nouă opțiune care o testează în aplicația mobilă doar la anumiți utilizatori. Videoclipul de mai jos arată cum puteți raporta o presupusă știre falsă. Probabil raportată de mai mule persoane va ajunge să dispară din News Feed-ul utilizatorilor de Facebook.
Din videoclipul de prezentare înțeleg că va fi cineva care va verifica dacă știrea este adevărată sau falsă.
Mai multe despre anunțul de la Facebook aici. Rămâne să vedem cât de corectă și eficientă este metoda propusă de Facebook.