Vineri și sâmbătă, peste 5000 de oportunități de carieră. Cum să obții jobul dorit?

Publicat pe 12 Oct 2016 - 7:41 de Mîrzac Iulian

angajatori-de-top-2016-bucuresti

Angajatori de TOP se apropie! Vineri și sâmbătă, pe 14-15 octombrie, cei care sunt în căutarea unui job, pot participa la cel mai mare târg de carieră. La eveniment sunt așteptați peste 10 000 de profesioniști, studenți și proaspăt absolvenți care pot interacționa cu reprezentanții celor 100 de companii participante.

Cum se pot pregăti cei care vor fi prezenți la Angajatori de TOP? Le recomandăm vizitatorilor să descarce CV-ul Barcode pe care îl pot accesa din contul lor pe www.hipo.ro. Cu un singur CV pot aplica la toate joburile deschide de companiile prezente.

Care sunt sfaturile companiilor pentru candidații cu experiență care vor să schimbe domeniul de activitate? În momentul în care își schimbă domeniul de activitate, un profesionist trebuie să își seteze corect așteptările cu privire la noua experiență și să fie conștient de noua etapă de dezvoltare profesională în care a intrat. Companiile au câteva recomandări pentru cei care sunt în această poziție, iar câteva dintre acestea sunt:

  • să urmeze un curs în domeniul de care este interesat. Acesta îi oferă posibilitatea de a se confrunta cu studii de caz, proceduri sau sisteme specifice și în acest mod își poate face o idee despre compatibilitatea sa cu noua arie profesională;
  • să fie deschiși către nou și motivați în a se perfecționa;
  • să își creeze un CV bine structurat în care să detalieze activitățile / proiectele în care a fost implicat;
  • să pună accentul pe aptitudinile transferabile care au putut fi folosite în noua poziție. Reevaluarea capacităților și privirea de ansamblu asupra întregii situații sunt apreciate de angajatori.

În privința candidaților care sunt la începutul carierei, angajatorii au o serie de sfaturi, iar câteva dintre recomandările pe care le au pentru candidații fără experiență care își doresc să obțină un job sunt:

  • să aplice pentru un internship (periodic organizăm internship-uri în toate departamentele), iar astfel să se familiarizeze cu mediul corporate, să își clarifice obiectivele profesionale viitoare;
  • sa își arate entuziasmul și atitudinea pozitivă și să scoată în evidență eventualele activități extracurriculare care-l pot diferenția față de ceilalți candidați;
  • să fie conștient de atuurile pe care le are (limbi străine cunoscute, diverse proiecte din perioada studiilor, din care să reiasă diverse abilități: comunicare, capacitatea de a prioritiza taskurile etc);
  • pe lângă un CV bine structurat este foarte important să completeze o scrisoare de intenție personalizată în care să explice de ce își dorește poziția respectivă;

Care sunt cele 100 de companii care vor fi prezente vineri și sâmbătă la Sala Palatului? Cele 100 de companii prezente la târgul de carieră Angajatori de TOP sunt organizații multinaționale și locale, angajatori care au stabilită strategia de recrutare și planurile de dezvoltare pentru următoarea perioadă. Majoritatea angajatorilor sunt companii mari, cu expunere internațională și birouri în diferite colțuri ale lumii, companii care sunt recunoscute la nivel global pentru implicarea lor în dezvoltarea de instrumente de resurse umane utilizate în cadrul companiei. Câțiva dintre angajatorii prezenți la această ediție sunt:

  • Automotive: Federal-Mogul Motorparts, Grup Renault Romania;
  • Financiar-Bancar: BCR, Raiffeisen Bank, NN, Societe Generale European Business Services;
  • Outsourcing: Allianz Managed Operations and Services SE München, Accenture Operations, Allianz Worldwide Partners, Automatic Data Processing (ADP), British American Tobacco, Competence Call Center, Computer Generated Solutions Romania, DB Schenker SSC, Genpact, Hewlett Packard Enterprise, Johnson & Johnson, Mood Media, Schneider Electric, TELUS International Europe, Temenos, Wipro Business Process Services, Xerox;
  • Agenții de recrutare: Adecco, Ranstand Romania;
  • FMCG: Henkel, L’Oréal Romania, McDonald`s Romania, MOLSON Coors BREWING COMPANY, Philip Morris Romania, Reckitt Benckiser;
  • IT&C: Accenture Technology, Amber Studio, BearingPoint România, DB Global Technology, Dell, Luxoft, Microsoft, Misys Financial Software, PTC, Softvision, Stefanini România, Teamnet, UniCredit Business Integrated Solutions, Veam Software;
  • Telecom: Huawei, TELEKOM România, UPC, Vodafone Romania, Vodafone Shared Services Romania;
  • Retail: Kaufland România, Carrefour, JYSK, Lidl Romania, Pepco;
  • Turism și Servicii Hoteliere: AMOMA.com, G2Travel, Therme Bucuresti, RIN Hotels.

„Echipa noastră va fi prezentă săptămâna aceasta în cadrul evenimentului Angajatori de TOP unde ne-am propus să surprindem tânăra generație cu joburi diverse și programe de dezvoltare. Astfel,  orice candidat care va interacționa cu colegii noștri va descoperi atributele unui Angajator de TOP care investește în mod activ în formarea angajaților săi printr-o serie de instrumente recunoscute, inclusiv prin certificările primite la nivel internațional de la institute de specialitate. Te așteptăm la standul Kaufland pentru a afla cum poți face parte din echipa noastră!”- Estera Anghelescu, Recruiting, Engagement & Employer Branding Director Kaufland România.

„Această toamnă este una esențială pentru Lidl, datorită deschiderii celui de-al patrulea centru logistic din țară la Lugoj. Ca atare, oferta noastră de joburi în zona de vest a României și nu numai este cu atât mai complexă. Căutăm viitori colegi care să mențină standardul de excelență care ne-a consacrat: interesați de o carieră în retail, motivați de oportunități de dezvoltare, de un angajator care investește continuu în evoluția lor și de pachete salariale atractive și pregătiți să facă performanță. Evoluția Lidl aduce în această toamnă o schimbare și la nivelul imaginii noastre de angajator. Lansăm o nouă campanie, al cărei slogan, <<Lidl. Oameni surprinzători. Cariere surprinzătoare.>> demonstrează poziționarea angajaților noștri ca oameni aflați într-o continuă dezvoltare, care surprind în permanență prin competențele și prin potențialul lor” – Alina Leonte, Manager Recrutare Lidl România.

Schimbări importante pe piața forței de muncă. Un specific al pieței de recrutare, observat de noi în ultimele luni, este acela că angajatorii au planuri de dezvoltare și extindere a numărului de angajați din România. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, nevoia de recrutare a crescut, iar accentul este atât pe recrutarea de candidați experimentați, dar și de tineri absolvenți și persoane entry-level, aspect confirmat și de cele 100 de companii prezente la Angajatori de TOP București.

„Cred că în ultimii ani, domeniul recrutării a trecut printr-un proces intens de digitalizare, dacă acum 5 ani candidatul își trimitea cv-ul pe e-mail, acum aplică direct pe rețelele online (fie ele de socializare sau profesionale) iar această schimbare impune și candidaților dezvoltarea următoarelor abilități: proactivitate, deschidere și flexibilitate față de domeniul care îi interesează precum și capacitatea de a folosi toate resursele de care dispun pentru a evolua constant” – Stan Iuliana, Manager Recrutare, CGS România.

„Deși cererea este foarte mare, spre deosebire de numărul de candidați interesați de un job, un alt criteriu pe care candidații trebuie să îl ia în considerare este că și cerințele posturilor sunt mai mari. Joburile sunt din ce în ce mai nișate, mai specializate. Așadar, un candidat trebuie să analizeze cu atenție specificațiile profilelor, și să încerce să înțeleagă așteptările companiei și nevoia acestora și bineînțeles să dezvolte aptitudinile necesare” – Slincu Iulia, Operations Lead, I FUTURE NXT.

„Ne găsim într-un moment în care, cel puțin în orașele mari, candidații sunt cei care „dețin puterea” pentru că sunt foarte multe oferte de muncă, ceea ce le permite să fie foarte selectivi și aibă cereri ridicate. Totuși acest lucru nu garantează candidaților evoluția profesională și dezvoltarea unei cariere, ci obținerea unui job. Ulterior, noul coleg trebuie să confirme selecția și angajarea prin performanță ridicată, spirit de echipa și implicare” – Arion Ana, Talent&Selection Coordinator, UPC România.

Accesul la Angajatori de TOP București este gratuit în baza CV-ului Barcode descărcat pe www.hipo.ro și va fi permis vineri, 14 octombrie, în intervalul 10.00-18.00 și sâmbătă, 15 octombrie, în intervalul 10.00-17.00, la Sala Palatului.

Despre Autor

Sunt inițiatorul proiectului ITnewz.ro, scriu articole pe toate temele propuse pe site, dar cele mai importante sunt Review-urile la noile gadgeturi care ajung pe piața din Romania. Facebook | Twitter | +Mîrzac Iulian | Blog

Posteaza un comentariu: