Utilizarea dispozitivelor mobile în Romania – Studiu EY Romania 2015

Publicat pe 29 Sep 2015 - 8:24 de Mîrzac Iulian

Infografic Utilizarea dispozitivelor mobile

Spre final de an încep să apară statisticile, se anunță vânzările, etc. De data aceasta vă dezvăluim un studiu realizat în România de către compania EY despre modul în care românii utilizează dispozitivele mobile.

Smartphone-urile sunt utilizate întreaga zi, cred că este cunoscut asta. De când ne trezim până ne culcăm, smartphone-urile ne ocupă o bună parte din zi. 62% dintre utilizatorii de smartphone îl folosesc între 2 și peste 6 ore / zi, și dimineața telefonul este verificat de noutăți, știri, email-uri, vreme, etc. de către 66% dintre respondenți.

Incidența cu care smartphone-urile sunt verificate de către persoanele între 25-35 de ani este de 200 de ori pe zi (24h).

Studiul analizează percepțiile utilizatorilor din România privind durata de folosire a acestora, conținutul accesat, aplicațiile descărcate, sau beneficiile pe care le asociază utilizării dispozitivelor mobile non-computer (smartphone, tabletă, telefon mobil, phabletă, smartwatch, și brățară fitness).

Eșantionul este de aproximativ 900 de respondenți de diferite vârste.

Convergența digitală nu afectează iremediabil doar afacerile din economiile occidentale, ci are efect în toate industriile și în toate zonele geografice. Această convergență digitală într-un ritm accelerat obligă și business-urile românești să țină cont de modificările pe care le aduce. Iată de ce ne-am propus să desprindem un aspect din peisajul transformărilor digitale și să explorăm modul în care utilizarea dispozitivelor mobile schimbă comportamentele utilizatorilor și determină numeroase industrii să se adapteze la noile tendințe. Ne dorim, astfel, să facilităm înțelegerea acestor noi comportamente și să ajutăm afacerile în adaptarea la noile realități”, declară Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România

Industriile care oferă respondenților cea mai bună experiență de accesare a informației pe dispozitivul mobil sunt:

  • media și divertisment (63% dintre respondenți)
  • industria de servicii financiar-bancare (52%)
  • tehnologie și IT (47%)
  • telecomunicații (36%)

Industriile precum construcții și imobiliare (8%), leasing și asigurări (4%) și petrol și gaze (3%) au de îmbunătățit experiența de accesare a informației pe dispozitive mobile.

Studii globale estimează o creștere anuală a traficului video cu 55% până în 2020, impulsionat de serviciile de streaming video și de includerea de tot mai mult conținut video în spațiul de media și publicitar. Astfel, 37% dintre respondenții la sondaj vizionează 1-5 conținuturi video/săptămână, 21% peste 15 conținuturi video/săptămână, 19% vizionează între 6 și 10 conținuturi video, în timp ce doar 14% dintre respondenți nu vizionează nici un conținut video pe săptămână.

Studiul EY scoate în evidență și utilizarea unui număr mare de aplicații, ceea ce se explică și prin categoriile diverse din care acestea fac parte: 66% dintre respondenți folosesc aplicații din categoria business, 60% din categoria foto & video, câte 46% din categoria muzică și entertainment, cele mai coborâte valori la utilizarea aplicațiilor le înregistrează categoriile lifestyle (28%), health & fitness (25%) și sport (17%).

Dispozitivele mobile au transformat semnificativ modul în care ne dorim să interacționăm cu informația. Ele se află alături de noi, în viața noastră, iar impactul pe care l-au produs deja asupra tuturor categoriilor de vârstă este covârșitor. Felul în care avansul tehnologic și transformarea digitală pe care o parcurgem acum ne propun noi moduri în care să relaționăm și să accesăm informațiile, schimbă paradigma multor industrii, de la media și telecomunicații, la servicii financiar-bancare și servicii medicale. Iar acesta este numai începutul…”, concluzionează Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

Întreg studiul EY România îl găsiți mai jos

Despre Autor

Sunt inițiatorul proiectului ITnewz.ro, scriu articole pe toate temele propuse pe site, dar cele mai importante sunt Review-urile la noile gadgeturi care ajung pe piața din Romania. Facebook | Twitter | +Mîrzac Iulian | Blog

Posteaza un comentariu: