10 Principii de bază pentru a crea aplicații de succes!

Publicat pe 12 Aug 2012 - 9:49 de Boboc Gheorghe

Aplicațiile devin un instrument indispensabil în viață noastră. Le folosim din ce în ce mai des, iar numărul lor crește constant. Există peste 650,000 aplicații pentru iOS și 500,000 pentru Android. Cei care creează aplicații au nevoie de multă răbdare și depun mult efort, însă oricât de mult nu s-ar strădui, există câteva principii de bază după care fiecare developer trebuie să se conducă ca aplicația sa să aibă succes. În continuare vă vom prezenta 10 sfaturi sau reguli de aur, care vor fi puncte de reper, pentru cei care încearcă să creeze aplicații.

1. Viteza – viteza, este mai mult decât o funcție, e o cerință. Cei mai mulți utilizatori sunt nerăbdători, iar dacă aplicația este lentă, nu o vor folosi. Ce urmează să se întâmple: aplicaţia va avea foarte puţini utilizatori sau deloc, iar numărul de downloadări este afişat in magazinul de aplicaţii şi le indică utilizatorilor succesul pe care o are.

2. Utilitate instantă – serviciul trebuie să fie imediat util pentru utilizatori. Instalarea și configurarea lungă fugăreşte cel mai uşor un utilizator de aplicaţii mobile.

3. Propria voce – sunt foarte mult aplicații mass-media (reviste, ziare, TV) care au propriul punct de vedere cu privire la ceva. Aplicația de asemenea, trebuie să aibă propria personalitate și poziție fermă. Nu poate fi neutră.

4. Mai simplu, înseamnă mai bine – aplicația trebuie să fie cât mai simplă și să îndeplinească funcțiile de bază ușor și rapid. Trebuie să fie simplă și practică. Până la urmă utilizatorul nu-şi doreşte decât să facă exact ce spune în descriere, nimic mai puţin.

5. Faceți aplicația programabilă – ar trebui să poată să adauge, conecteze cu aplicația voastră pentru a o face mai valoroasă. Creați un API. API-urile aduc mai multă energie/bani/utilizatori/date. Ca și viteza, acesta este un lucru esențial. Bineînţeles la o aplicaţie simplă de genul Mersul Trenurilor nu ai pentru ce sa creezi un API.

6. Personalizare – dacă le permiteți utilizatorilor să adauge date și lucruri personale, îi veți face mai activi. În plus, acest lucru oferă utilizatorului sentimentul de lucru personal, și învață să-l prețuiască/acceseze mai mult. De exemplu: schimbarea font-ului, avatarului. Dar faceți acest lucru cât mai simplu, și ușor de folosit, pentru ca acei care folosesc aplicația, să nu uite pentru ce o folosesc și să nu fie distrași de la funcția de bază.

7. Proiectare – creați o arhitectură cât mai deschisă și profundă, unde fiecare element al aplicației are un URL transparent și simplu. Faceți astfel, ca aplicația să genereze link-uri scurte, ușor de înțeles, pentru a fi trimise mai ușor prin e-mail, dar care vă face treaba mai ușoară în cercetările voastre.

8. Ușor de găsit – din start creați aplicația pentru a fi ușor de găsit prin Google și rețelele de socializare. Studiați piața, și optimizați traficul așa, încât aplicația să poate fi ușor găsită, în multitudinea de servicii similare. Produsul trebuie să fie viral, să fie un mecanism de comercializare a produsului. De exemplu, Twitter și Foursquare, de la început au fost proiectate și optimizate pentru a funcționa într-un anumit domeniu. Țelul lor era bine stabilit, astfel știau către ce tind. Stimulați creativitatea, și lucrați la ceea ca aplicația să se auto-distribuie.

9. Transparență – toată aplicația nu poate fi reprezentată de o singură pagină. Oamenii nu ar trebui să fie împovărați cu o mulțime de conținut atunci când o utilizează. Folosește mai mult spațiu, fonturi mai mari și nu oferiți prea mult funcții pe o singură pagină. Faceți-o intuitivă, și simplu de folosit, pentru ca utilizatorii să știe imediat ce să facă. Oferiți-le un ghid subtil, ca să poate să se descurce, în cazul când nu știu deloc ce să facă.

10. Curiozitate și motivare – Faceți aplicația dinamică, capabilă să stimuleze anumite tipuri de comportament, în care utilizatorul ar trebui să fie implicat. Trebuie să faceți acea persoană să fie curioasă, interesată de ceea ce se va întâmpla mai departe. De asemenea, trebuie să o motivați să continue să joace, chiar dacă pierde într-un anumit moment. De exemplu: persoanele care doresc să slăbească, trebuiesc motivate, iar pentru asta, puteți crea posibilitatea de a vizualiza raporturile privind progresele în ultimile zile/săptămâni.

Sper că v-au fost de folos cele de sus, aşteptăm comentarii.

Despre Autor

Un puști pasionat de IT, de web design și de tot ceea ce se întîmplă nou în lumea IT. Un mare fan Apple, și al lui Steve Jobs! Stay hungry, stay Foolish! Facebook | Twitter | +Boboc Gicu

Posteaza un comentariu: